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C’est ce que j’ai lu sur Facebook, ils seront présents à la „Develop Conference“ à Brighton parce qu’ils ont été nominés pour deux titres (je pensait que c’était déjà tombé, et que DSF n’avait pas reçu de prix? Ou alors c’est un autre jeu…) et ils parleront du trafic dans Driver: San Francisco (ce sera leur présentation quoi).
For the critically acclaimed game Driver: San Francisco, developing the traffic simulation provided a unique and complex challenge. As it provided a core component of the gameplay, the system was required to support high vehicle density while exhibiting consistent, configurable behaviour. To ensure player comfort a dynamic, reactive intelligence was needed. The implementation was also required to meet the performance demands of an online, 60fps game. In this presentation, Tom and Neil will talk about how these conflicting requirements were achieved using a deterministic simulation, highlighting some of the interesting challenges such an approach entails.
Ca explique aussi pourquoi on ne voit jamais toutes les voitures dans la rue, mais bon… c’était clair en quelque sorte.
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Tiens, c’est bizarre au faite… „also required to meet the performance demands of an online, 60fps game"
Si je me rapelle bien, le mode en ligne tourne à 30 fps et non 60?
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